maandag 20 januari 2014

Ontwerper ~ Christian Dior

hey,

ik vind het erg leuk om dingen over dingen over grote ontwerpers uit te zoeken, en ik wil dat graag met jullie delen. Deze keer schrijf ik over Christian Dior. Dior is een merk wat jullie vast wel kennen.

Christian Dior

1905 - 1957

Hij is geboren in Parijs en ging daarna studeren aan iets wat totaal niets met mode te maken had, Politieke Wetenschappen. Naast zijn studie tekende hij veel schetsen, en die bleken zo goed dat hij werd aangenomen als ontwerper bij Robert Piguet, dat is schijnbaar een modeontwerper. In 1941 stapte hij over naar Lucien Lelong. Daarna wilde een rijke man een modehuis voor hem financieren. Hier zit dior nog steeds. Hij heeft daarvoor ook zijn eerste collectie gemaakt.

The New Look

de New Look was Dior's eerste collectie, gelanceerd in 1947. De collectie was heel vernieuwend, vandaar de naam. Het bestond uit heel getailleerde jurken tot ongeveer op kniehoogte.

bron: Dior.com
 De look van Dior kwam net na de oorlog en zorgde ervoor dat de vrouw weer als stylish werd afgebeeld.

Na de dood van Christian Dior in 1957, liet hij het modehuis in chaos achter. Maar wat ik wel heel grappig vond, is dat Yves Saint Laurent het toen van hem overnam. (dat wist ik helemaal niet!) Na die overname was er natuurlijk veel kritiek op het merk omdat er een nieuwe ontwerper was.

Nu gaat het heel goed met het merk en is het een van de grootste modemerken ter wereld.

bye cutie pie,

love, Christa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten