dinsdag 28 januari 2014

just

Nu je dit leest, zijn er weer vijf seconden van je leven voorbij. Ik vind dit zo eng. Maar het leven is gewoon een tijdbom, en wanneer die ontploft, ben je dood. En dat komt dus steeds dichterbij, bij alles wat je doet. Dus ik wil maar zeggen, doe wat je wil doen. Want in een dag zitten 86400 seconden, en het is toch zonde als je weer 86400 seconden ongelukkig hebt doorgebracht? Als je 86400 hebt verbruikt aan iets wat je eigenlijk niet wilt doen, wat je helemaal niet gelukkig maakt?
Realiseer je even dat je niet altijd kunt zeggen, "dat doe ik later wel", alleen maar omdat je bang bent dat het misgaat. Oke, het gaat mis, dus? Dan probeer je het nog een keer. Dan heb je tenminste die 86400 seconden verbruikt aan iets wat je gelukkig gaat maken.
Dromen zijn niet voor later. Dromen gaat echt niet als je dood bent hoor. Dromen kun je nu waarmaken, nu het nog kan. Twijfelen doe je later maar. En ook al durf je iets echt niet omdat anderen het raar kunnen gaan vinden, doe het gewoon. Leef je nu voor jezelf of voor hun? Precies.
Jouw leven kun je zien als een boek, met 365 pagina's per jaar. Dus elke pagina moet een dag voorstellen. Maar stel je nu even voor dat iedereen hun eigen boek ging lezen. Zou het dan leuk zijn als je heel veel pagina's had waar je niks hebt gedaan? neeeeee. Je zou doodverveeld raken van je eigen leven. Zorg dus dat je boek niet te saai wordt. Je krijgt er anders echt spijt van.

Haha, sorry voor mijn half-psychologische aanval. Alleen ik lag laatst in bed, en ik kon niet slapen, en toen begon ik te tellen, ik weet niet waarom. Toen besefte ik dat ik die 40 seconden had verbruikt aan niks doen, en dat ik met 40 seconden niks doen weer 40 seconden dichter bij mijn dood was. Best wel beangstigend sorry.

Liedjes waardoor je blij wordt en leuke dingen gaat doen:



















Ik hoop dat jullie het net zo eng vinden als ik :)

Love, Christa





















































                           

1 opmerking:

  1. Hee Christa,

    Ik heb je genomineerd voor de Liebster award,
    De vragen komen morgen online!

    xJasmijn - www.waitforthedream.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen